.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رضایی: "نگذاشتند كار كنيم" یعنی اهانت به مردم

دکتر محسن رضایی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری، راهبردها و برنامه های خود را در حوزه های مختلف، ارائه کرد.

كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با بيان اينكه عدالت سياسي مقدم بر عدالت اقتصادي است اظهار داشت: اگر نتوانيم در قالب عدالت سياسي افراد را سرجاي خودشان به كار گيريم قادر به تحقق عدالت اقتصادي در جامعه‌مان نيستيم.

به گزارش فارس، محسن رضايي كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در برنامه گفت‌وگوي ويژه خبري از شبكه 2 سيما اظهار داشت: بايد از افتخارات ملي‌مان با تمام توان دفاع كرده و نسبت به كمبودها و كاستي‌ها به هيچ وجه كوتاه نياييم و در قبال فقر، بيكاري و تورم مسئولانه برخورد كرده و نمي‌شود كانديداها تنها با مردم همدردي كنند، بلكه مديريت توانمند مي‌بايست در كنار همدردي با مردم برنامه عالمانه و توانايي در اجراي روش‌ها و فرايندها را نيز در خود تقويت كند.

وي افزود: اگر كسي بيان كند كه در يك دوره 4 يا 8 ساله نگذاشتند كار كنيم، اين اهانت به مردم است چرا كه فردي كه اين نكته را بيان مي‌كند بايد بگوييد كه چه زماني اين موضوع را فهميده و چگونه متوجه اين موضوع شده و چرا اقدامي نكرده است؛ من در صورت رأي ملت ايران، فرهنگ عذرخواهي را در دولت ايجاد مي‌كنم و اگر نارسايي ببينم، خودمان برعهده مي‌گيريم و با جلوگيري از سياه‌نمايي‌ها پاسخگويي به رسانه‌ها، مردم و مجلس را تقويت خواهم كرد و بايد بدانيم كه دولت مردمي اين نيست كه گداخانه درست كنيم.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به شاخصه‌هاي مديريتي مدنظر خود اظهار داشت: مردم بايد محور اقتصاد باشند و در اقتصاد علائم نگران‌كننده‌اي مي‌بينم كه بيكاري مزمن، هزينه‌‌هاي بالاي دولت، كسري بودجه و بهره‌وري پايين از علام آن است و بحران‌ها را مي‌توان از طريق سياستهاي مالي، پولي و ارزي مهار كرد و بايد ماشين اقتصاد كشور را از چاله بحران خارج كرده و با ريل‌گذاري جديد در مسير محوريت مردم در آن به حركت درآورد.

رضايي خاطرنشان كرد: مزيتهايي نظير تجارت، جهانگردي و ويژگي‌هاي ژئوپولتيكي مي‌تواند در كنار نفت و گاز محور توسعه هرچه بيشتر كشور باشد و ما بايد در مناسبات‌مان منافع ملي‌مان را همواره مورد توجه قرار دهيم.

اين كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري الگوي مديريتي كشور را سنتي و نيازمند به تغيير عنوان كرد و گفت: ما با اين الگوي مديريتي بواسطه پايين‌ بودن كارآمدي نمي‌توانيم گام‌هاي بزرگي برداريم و هر دولتي بخواهد به صورت اتوبوسي و برمبناي احساسات و عواطف مديران را جابجا كند قادر به پيشبرد كشور نيست و براي رفع مشكلات اين حوزه دولت ائتلافي بر مبناي بهره‌گيري از همه ظرفيت‌ها صرف‌نظر از گرايش‌ها در دولتمان در نظر گرفته شده تا بتوان بر ميزان فعاليت و كار و تلاش در كشور افزود.

رضايي برنامه‌هاي خود را داراي پشتوانه 12 سال كار كارشناسي عنوان كرد و گفت: معتقدم كسي كه در اين مملكت مسئول مي‌شود اگر بيان كند كه نگذاشتند اين اهانت به مردم است و من به مردم اطمينان مي‌دهم كه برنامه‌هاي من بواسطه پشتوانه كارشناسي قابل اجرا است و چون با مجلس و قوه قضاييه روابط صميمانه دارم از قدرت تعامل با آنها بهره خواهم برد و با تيم اجرايي قدرتمند تمامي ظرفيت‌هاي توانمند كشور را به كار مي‌گيرم.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به ظرفيت‌هاي گسترده مديريتي در كشور بيان كرد: مي‌توان از شخصيتي مانند آقاي خاتمي كه داراي ظرفيت‌هاي بزرگ در حوزه سياست خارجي، از آقاي هاشمي رفسنجاني بواسطه آگاهي از مشكلات در جهان و خليج فارس و همين‌طور از آقاي ناطق نوري بواسطه اشراف وي بر مسائل روسيه و آسياي مركزي بهره بگيريم، البته استفاده خوبي از سرمايه‌هايي نظير آقاي ولايتي و روحاني نمي‌شود كه مي‌توان برمبناي تكيه بر عمل‌گرايي در دولت ائتلافي از همه اين ظرفيت‌ها در كشور بهره برد.

وي اضافه كرد: من سرباز ملت ايران هستم و هميشه از ميان خود مردم برخواستم و راه استفاده از منابع انساني متكي بر عملگرايي را خوب مي‌دانم و معتقدم عدالت در كشور ما همواره با دو تفسير ماركسيستي و سرمايه‌داري صورت گرفته، عده‌اي از دوستان ما تفاسيري را كه بكار مي‌برند سازگاري با روحيه اسلامي ندارد.

كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با بيان اينكه عدالت سياسي مقدم بر عدالت اقتصادي است اظهار داشت: اگر نتوانيم در قالب عدالت سياسي افراد را سرجاي خودشان به كار گيريم قادر به تحقق عدالت اقتصادي در جامعه‌مان نيستيم و شاهد آنيم كه عدالت سياسي در جامعه‌مان كمرنگ شده است و همه اقوام، نخبگان، زنان و حتي نسل‌هاي مختلف را در مديريت كشور نمي‌بينيم، عدالت‌ اقتصادي يعني ايجاد فرصت‌هاي شغلي بر مبناي عدالت و فراهم كردن فضا براي مردم جهت رشد اقتصادي و قرار گرفتن در شرايط خوب و مطلوب و دستيابي به اين مهم‌ها جز با انقلاب در حوزه اقتصادي امكان‌پذير نيست.

رضايي با بيان اينكه حساب ذخيره ارزي در كشور خوب رعايت نمي‌شود گفت: در سال اول دولتم صندوق توسعه ملي را تشكيل داده و حجم دولت را كاهش مي‌دهم.

وي خاطرنشان كرد: بايد درد و رنج مردم در دولت بازتاب داشته باشد و معتقدم دولت در 4 سال اخير بواسطه دستپاچگي ناشي از تورم موضوع تعرفه را بدرستي مديريت نكرد و واردات در كشور افزايش يافت بطوري كه كشاورزي صدمه ديد و صنعت هم دچار مشكلاتي شد و اگر درآمد دولت به درآمد مردم وصل باشد دولت بايد كوچكترين مشكل جامعه را پاسخگو باشد.

رضايي زمينه سرمايه‌گذاري خارجي در كشور را خوب توصيف كرد و گفت: ايران بهشت سرمايه‌گذاران خارجي است و من تضمين مي‌كنم حداقل 100 ميليارد دلار در 4 سال از خارج وارد كشور كنم كه اين همراه با ورود تكنولوژي به كشور نيز خواهد بود.

اين كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري موضوع يارانه‌ها را يك موضوع جهاني عنوان كرد و گفت:‌اول بايد يك نظام درست براي يارانه‌ها تعريف كنيم و يارانه‌ها بايد به سمت توليد و مسائل ضروري مانند سلامت، مسكن، سوخت و كشاورزي برود كه با اين كار ما به جاي آنكه ميوه به مردم بدهيم درخت ميوه به آنها خواهيم داد تا هميشه از ثمرات آن بهره‌مند شوند.

رضايي دو موضوع مهارت و مديريت را از شاخصه‌هاي اصلي سياست خارجي عنوان كرد و گفت: ديپلمات‌هاي ما بايد مهارت رويارويي با خارجي‌ها را داشته باشند و همچنين موضوعات بين‌المللي را تبديل به يك پروژه كرده و مديريت كنند.

وي اضافه كرد: در دولت من مسئله فلسطين اولويت اول خواهد بود و بدون آنكه به موضوعي مانند هولوكاست بپردازم از مقاومت حمايت مي‌كنيم و از سازمان ملل مي‌خواهم كه هرچه سريعتر رفراندومي در فلسطين برگزار شود.

وي خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه ايراني‌ها در هيچكدام از ترورهاي دنيا شركت ندارند ولي غربي‌ها ايراني‌ها را تروريست مي‌دانند و اين به خاطر ضعف وزارت خارجه ماست.

رضايي خاطرنشان كرد: قبول دارم كه آمريكا با ما دشمني مي‌كند ولي ما نيز توانايي زيادي داريم و من حقوق بين‌الملل در ديپلماسي قوه قضائيه تقويت مي‌كنم و بسياري از پول‌هاي كشور را كه در خارج به سر مي‌برد به ايران برمي‌گردانم.

اين كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در خصوص فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران نيز گفت: با كمك خارجي‌ها غني‌سازي را ادامه داده و كنسرسيوم پيشنهادي ايران را جدي گرفته و انجام مي‌دهم.
وي خاطرنشان كرد: كشورهاي منطقه و اروپايي‌ها مي‌توانند در انرژي هسته‌اي ايران سهم داشته باشند و حتي هيئت مديره مي‌تواند از كشورهاي خارجي تشكيل شود اما از مديرعامل به پايين همه ايراني بوده و مركزيت آن نيز در داخل كشور خواهد بود.

رضايي گفت: بسته پيشنهادي در خصوص تغييرات ايران و آمريكا ارائه مي‌كنم كه بواسطه آن آمريكايي‌ها منفعل شوند.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران در خصوص كم كردن خدمت سربازي نيز گفت:‌من نيروهاي مسلح را خوب مي‌شناسم و كاري نمي‌كنم كه به آنها آسيب برسانم و مي‌‌توانم بزرگان كشور را قانع كنم كه خدمت سربازي كم شود.

رضايي با بيان اينكه كمبود نيروهاي مسلح را از طريق تعريف سربازي به عنوان يك شغل تأمين مي‌كنم خاطرنشان كرد: اگر سربازي پس از پايان دوره خود مايل به ادامه كار بود مانند يك شغل به سربازي ادامه داده و حقوق دريافت مي‌كند.

وي در خصوص موضوع بيكاري نيز گفت: 6 ماه آخر تحصيل دانشجويان را تبديل به يك دوره فراگيري مهارت متناسب با رشته تحصيلي مي‌كنيم و به همه كارخانجات و بنگاهها نيز مي‌گوييم اگر اين دانشجويان را بپذيريند تا 3 سال 50 درصد حقوق آنها را دولت پرداخت خواهد كرد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در خصوص موضوع آزادي نيز خاطرنشان كرد:‌ خود آزادي‌خواهان كمتر از مستبدين به اين موضوع ضربه نمي‌زنند چرا كه به آزادي به عنوان يك كالاي لوكس نگاه كردند ولي ما قانون شهروندي را با 500 ماده آماده كرديم.

رضايي افزود: در مرحله اول نيروي انتظامي، قوه قضايي، وزارت ارشاد و وزارت اطلاعات را آموزش مي‌دهم و سپس به آموزش مردم مي‌پردازيم و در مرحله بعد يك كميته نظارتي تخصصي تشكيل مي‌دهيم تا تخلفات را پيگيري كند و از اين طريق موضوع آزادي و حقوق شهروندي را براي مردم تعريف مي‌كنيم.

وي جوانان را فرشتگان نجات ملت دانست و گفت: من به اين موضوع يك اعتقاد برخاسته از تجربه دارم چرا كه سالها در كنار آنها بوده‌ام.

رضايي افزود: من دو دولت ائتلافي و دولت در سايه تشكيل خواهم داد و با تجربه‌هاي در دولت سايه و جوانان در دولت ائتلافي عمل مي‌كنند و دولت در سايه با رصد كردن عملكرد دولت ائتلافي به آنها كمك مي‌‌كند.
وي با اشاره به حقوق بانوان در كشور اظهار داشت: بايد زنان در بسياري از امور دخالت كنند خصوصاً در اماكني كه آزادي عمل داشته باشند.

اين كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با بيان اينكه خانه‌داري به عنوان يك شغل تعريف شود، افزود: خانه‌داري يك موضوع بسيار مهم است و من براي بانوان خانه‌دار حقوق در نظر گرفته و احتمالا وزير خارجه ما يك زن خواهد بود.
رضايي با اشاره به اهميت شركت قوميت‌هاي مختلف در امور كشور گفت: اقوام يك سرمايه براي جامعه حساب مي‌شوند و من سعي مي‌كنم قانون اساسي را در مورد آنها عمل كرده و از آنها در امور كشور كمك بخواهم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.157 seconds.